29.1.2016

Jak začít s EasyReportem?

Objednávka a smlouva

Na začátku spolu uzavřeme smlouvu na první 3 měsíce. Platíte ale jen za dva, první měsíc provozu máte zdarma. Během něj dořešíme napojení EasyReportu na vaše data, můžete si celý systém osahat a seznámit se s ním. Poté přejdeme na měsíční platby, neuvazujete se k žádné dlouhodobé spolupráci, můžete kdykoliv skončit. Při roční platbě předem dostanete další 2 měsíce provozu zdarma.

Implementace

Napojení vašeho e-shopu do EasyReportu je rozdělené do několika postupných kroků. Nemusíte splnit hned všechny. Je pouze na vás, co vše napojíte hned a co necháte na později. Každým dalším krokem ale předáte systému další dodatečná data, a tedy dostanete věrnější a úplnější lepší reporty na výstupu.

1. Přístup do vašich Google Analytics

(Nezbytné, 5 minut práce, kdokoliv na vaší straně.)

Jediný skutečně nezbytně nutný krok při napojení, protože data stažená z Google Analytics jsou středobodem celého EasyReportu. Stačí přidat read-only práva do vašich Google Analytics pro účet reporting@medio.cz. Jakmile podepíšeme smlouvu a získáme přístup do Google Analytics, spouštíme váš projekt, získáváte přístup do svého EasyReport účtu a začínají běžet první tři měsíce spolupráce.

2. Přístupy do vašich reklamních systémů

(Doporučené, 10 minut práce, kdokoliv na vaší straně.)

Po zpřístupnění vámi používaných reklamních systémů se v EasyReportu objeví statistiky o vašich reklamách a nákladech na ně. EasyReport začne počítat návratnost vašich kampaní ve smyslu nákladů za prokliky a PNO. Ukáže i další data a souvislosti, jako počet prokliků nebo míru prokliku, cenu za získání jedné konverze apod. Začnou dávat smysl dílčí reporty pro PPC, e-mailing, výkonnostní kampaně. EasyReport aktuálně podporuje napojení na Adwords, Sklik, Heuréku, Zboží.cz, Mailchimp, Silverpop.

3. Export objednávek z vašeho e-shopu

(Doporučené, 1 den práce, vývojáři vašeho e-shopu.)

Na straně vašeho e-shopu potřebujeme připravit export uskutečněných objednávek a s nimi souvisejících informací o uživatelích, maržíchm způsobech platby a dopravy nebo stornech. Je to jeden relativně jednoduchý CSV soubor, vyžaduje to ale spolupráci vašich vývojářů. Pokud používáte nějaké e-shopové balíčkové řešení, jako je Shoptet, je možné, že už je na vaší platformě podobný export dokonce hotový. V EasyReportu pak budete vidět čisté tržby očištěné o storna a vratky, díky maržím uvidíte skutečnou návratnost vašich kampaní či získaných uživatelů, zpřístupníte si celou objednávkovou a zákaznickou analytiku v EasyReportu (zákazníci, opakované objednávky, kohorty, RFM segmentace, analýza způsobů dopravy a platby).

4. Tabulka s dalšími marketingovými náklady

(Volitelné, průběžné doplňování, váš markeťák.)

Do jednoduché sdílené Google Spreadsheet tabulky můžete průběžně manuálně evidovat další náklady související s marketingem, které nelze získávat automaticky z reklamních systémů. Například měsíční fee za vaši PPC agenturu, mzdu vašeho newsletter kodéra nebo paušální poplatek za mailingový nástroj. EasyReport všechny takové náklady inteligentně rozpočítá s pomocí unikátního Cost Splitter algoritmu. Výkonnost a návratnost vašich kampaní v reportech pak bude ještě přesnější.

5. Pokročilá konfigurace Google Analytics a reklamních systémů

(Volitelné, 5 dní práce, ve spolupráci s námi.)

Čím lépe budete mít nastavené své primární měření v Google Analytics a reklamních systémech, tím kvalitnější data dostanete na výstupu v samotném EasyReportu. Výchozí konfigurace těchto systémů totiž neřeší uspokojivě řadu problémů. Úklid v měření zahrnuje zapnutí potřebných filtrů v Google Analytics, kontrolu a správné nastavení autotaggingu v reklamních systémech, stanovení jednotného stylu značkování vašich reklamních kampaní apod. EasyReport pak bude znát víc kontextu mezi daty, bude pak umět sledovat výkonnost Sklik kampaní až na detailní úroveň konkrétních sestav apod.

6. Business intelligence na míru

(Něco navíc, 3 měsíce práce, ve spolupráci s námi.)

Schopnosti a funkce EasyReportu jsou dané jeho obecným zaměřením na všechny e-shopy. Můžete časem narazit na celou řadu vlastních analytických scénářů, které EasyReport nepokrývá a možná ani nikdy pokrývat nebude. V takovém případě se pojďme sopolečně pobavit o možnostech implementace vašeho vlastního business intelligence řešení, přizpůsobeného na míru přesně vašemu e-shopu a jeho potřebám!